Tuesday, December 15, 2009

Deneysel Soya Soslu Sarımsaklı Karides Tarifi

Yemek pişirme sanatıyla ilgili profesyonel bir eğitimim maalesef yok. Yemek pişirmek sevdiğim bir aktivite, tarifleri alarak kendime göre deneysel yeni lezzetler oluşturuyorum. Anne figürü bizim aile de yemek yapmaz. Yemek yapmayan bir annem olduğu için kendimi mutfaklarda bir şeyler deneyerek bulurdum hep. Bazen o kadar çok alışmıştı ki annem, işten eve gelmeden önce arar yemekte ne yaptığımı sorardı. Bir kaç kere de “anneeeeeem açım” dediğimi hatırlıyorum, cevap olarak “napabilirim bende açım” cevabıyla karşılaşırdım.


Yemek yapmaması konusunda bir sıkıntım yoktur, kendisi çok çalışır. Zaten bu sayede yemek yapmak gibi güzel bir alışkanlık edindim. Tek başıma yaşarken çok şey deneyebileceğimi düşünürken bu kadar çalışma koşulunda neden annemin yemek yapmadığını anlıyorum.
Karidesi çok severim. Karides ile deneyebileceğim güzel bir şey düşünürken bulduğum deneysel mükemmel lezzetli yemeği burada paylaşmak istiyorum.

Soya Soslu Sarımsaklı Mükemmel Karideslerim
(2 kişilik)

· 3-4 çorba kaşığı zetinyağı
· 4-5 diş sarımsak
· 300 gr karides (kabukları ve içi temizlenmiş olması önemli, bir de onunla uğraşmayın)
· Bol bol taze öğütülmüş biber (marketlerde karabiber gibi karışık satılan taze biberler var)
· 1 çorba kaşığı soya sosu
· Az miktar çok ince dilimlenmiş maydanoz

Yağ tencere kızdırmaya alın ve sarımsaklar ile birlikte bir dakika civarı karıştırın (mümkünse tencereyi sallayarak karıştırın,tadını bozmamak adına). Daha sonra Soya sosu, karides ve maydanozları ekleyerek 4dakika civarı karıştırın.Taze öğütülmüş biberleri de pişmeye yakın atın. Servise hazırdır afiyet olsun. (Bol tuzlu seviyorsanız soya sosunu arttırın, tuzdan kaçının)

No comments:

Post a Comment