Thursday, January 14, 2010

Julie & Julia

Dün yine ağzıma layık bir film izledim. Tesadüfen internette gezinirken rastladım. Dünya şekeri bir film. İnsana yaşama sevinci veriyor. “Julie & Julia” Filmin içine girdim. İki ana karakterle birlikte Paris’de gezindim, Queen’de mutfak alışverişi yaptım ve en önemlisi onlarla birlikte yemek yapıp ve blog oluşturdum.

Başrollerini Meryl Streep ve Amy Adams paylaşıyorlar. İç içe geçmiş gerçek iki hayat hikayesi.

Julia Child (Meryl Streep) karakteri gerçekten de bir yemek kitabı olan ve televizyonlarda yemek programları yapmış bir yemek yazarı. En önemlisi de Amerikalılara Fransız mutfağını tanıtmış Emmy ödülü kitap yazarı. Kocasının iş seyahati için Paris ziyareti sırasında Cordon Bleu giderek kendini keşfeder. Filmin devamını izleyin. (1950lerde geçiyor)

Julie (Amy Adams) ise işinden artık her hangi bir tatmin alamayan NY yaşayan, kocasını ve yemek yapmasını çok seven bir kadın. Julia Child hayat hikayesini örnek alarak kendisine bir blog oluşturuyor ve 524 Julia’nın yemek tarifini 365 günde yaparak, tadarak ve yazarak kendisine bir hedef koyar. Filmin bundan sonrasını izleyin. (2002lerde geçiyor)

Ayrıca festival keyfimi belirtmeden edemeyeceğim 4.Rome Festivali Kapanış Filmi. Meryl Streep oyunculuğu yine konuşuyor.


Bu kitabı benim acilen edinmem lazım;

No comments:

Post a Comment