Friday, August 27, 2010

KOSMOS & BAL

En sevdiğim kardeşimin tesadüfen iki film postunu buldum. Konuk yazar diye yazılarını alıyorum izniyle ya da izinsiz. Uzun zamandır bekliyordum kendisinden iki üç karalama ama o vermeden ben bulmuş oldum:)çok da güzel oldu, sayesinde iki güzel sanat filmi tanımış oldum.
Blog yazmaya devam eder mi bilmiyorum ama ben kendilerinden film yorumları dinlemek isterim en azından daha bilinçli bu konuda.




KOSMOS

Reha Erdem 8. filmi "Kosmos" ile karşımıza çıkıyor. İsimlerini sıkça duymadığımız ama oyunculukları karşısında saygı duyduğumuz iki insan başrolleri paylaşıyor; Sermet Yeşil, Türkü Turan. 46th uluslararası altın portakal filmi festivali en iyi film ödülünü Bornova Bornova ile paylaşan, uluslarası prömiyeri 60. Berlin Film Festivali'nde yapan görülmeye değer film.

Zorlayıcı bir film. Dikkatinizin tam olduğunu düşündüğünüz bir zamanda gitmenizi tavsiye ederim. Sinemaya gidip biraz kafa dağıtırım diye düşünürek gidilecek filmlerin arasında gelmiyor maalesef.

Aşk, çaresizlik, hırsızlık, mucizeler gibi hep izleme fırsatı bulduğumuz konuları içinde bulabileceğimiz ama izleme fırsatı bulamayacağımız şekilde kurgulanmış ilginç bir film.

yorumlarınızı beklerim.

8/10





BAL

"Yusuf Üçlemesi"nin 3. filmi.

Mükemmel bir film. Bulunduğunuz yeri, yapdığınız işi bırakıp köye, dağlara gitmeye zorlayacak kadar güzel bir doğayla karşı karşıya birakıyor film.

7. yaşında bir çocuğun oyunculuğu karşısında çaresiz kalıyorsunuz.

Üçlemenin en iyisi diyebilirim.

Film, 60. Berlin Film Festivalinde altın ayı kazanıyor, ve gerçekten de hak ediyor.

Semih Kaplanoğlu:

"Yusuf Üçlemesi" fikri çok eskiden yazdığım bir senaryoyu yeniden ele aldığım bir sırada oluştu.Bu senaryo aslında üniversite çağındaki Yusuf'u anlatan Süt'ün hikayesiydi. Yusuf karakterini ayrıntılandırırken bu genç adamın bir yetişkin olarak geleceği (Yumurta) ve küçük bir çocuk olarak geçmişi (Yumurta) ve küçük bir çocuk olarak geçmişi (Bal) üzerine düşünmeye başladım..."

10/10

No comments:

Post a Comment