Wednesday, August 17, 2011

HİÇ UNUTMADIK

17 Ağustos depreminin 12.yılını andık, hiç unutamadık o günü. Ben 15Ağustos’da Yalova’dan Ankara’ya yola çıkmıştım her şeyden habersiz. Gerçekten ben o gün çok şanslıydım. Çok güzel evimiz depremde büyük hasar gördü ve sonradan da yıkım kararı alındı. Olsun seneler sonra hem korkumuzu atmış olduk hem de çok daha şirin minik bir evimiz oldu oralardan. Biz her şeye rağmen şanslıydık.


Üniversitede seçmeli psikoloji dersi alıyordum. Yarı çinli yarı iskoç bir hocamız vardı. İskoçlu birisiyle ingilizce konuşmak gerçekten zormuş hele bi de o ders psikoloji olunca, neyime güvenip almışım hatırlamıyorum. Yine de çok zevk aldığım derslerden biriydi. Ne alaka diyeceksiniz, hocamız o sıralar bazı öğrenciler üzerinde bir araştırma yapıyordu. Konuyu hiç bilmeden asistanının yaptığı bir teste katıldım, sonradan sorularının çoğunun cevabı depremle ilgili konulara çıkıyordu. Acaba nasıl bir araştırma çıktı o testten… Hisss gonca gülüm belki sen hatırlıyorsundur? Anlatsana!

Bu arada o ders için benim hala bildiğim ismiyle “Multiple Personality Disorder” galiba asıl ismi “Dissociative Identity Disorder” sunumu yapmıştık. Araştırmayı yaparken ne canım sıkılmıştı ne üzülmüştüm, o güne kadar ister inanın ister inanmayın ben o tür şeylerin olduğunu bilmiyordum. Bu hastalığın çoğu kadınlarda görülüyormuş ve bu kadınların hemen hemen hepsinin çocukluğunda cinsel taciz, şiddet maruz kaldıkları görülmüş. Nereden nereye, ne alaka…

No comments:

Post a Comment