Wednesday, May 26, 2010

Soraya'yı Taşlamak-The Stoning of Soraya M. (2008)

Soraya'yı Taşlamak, Fransız asıllı İranlı gazeteci Freidoune SAHEBJAM'ın 1994 yılında yayınlanan aynı isimdeki romanından sinemaya uyarlanan 2008 yapımı Farsça bir film.

Filmin içindeydim Zahrayla birlikte çığlık atıyor dua ediyordum. Sonunu bilmeme rağmen sürekli Soraya için dua ettim. Onunla birlikte ağladım. Bir şeyler yapmak istedim ama yapamıyordum elim ayağım bağlanmış gibiydi. O kadar çok ağladım ki sadece filmde gördüklerimin tamamen gerçek olması dışında recm denilen saçma sapan bir cezanın zamanında uygulanmasına da ağladım.

Eve gittiğimde başım o kadar çok ağrıyordu ki yastığa koyamadım. Sanki Soraya atılan taşlardan bir tane de bana gelmişti. Ağrı kesicilerle uyuyabildim.

Kısa bir not, Recm edilen Soraya’nın halası rolünde ise Oscar’a aday gösterilen İran’ın ilk ve tek kadın oyuncusu Shohreh Aghdashloo yer alıyor.

No comments:

Post a Comment